דיני צרכנות

דיני צרכנות מסדירים את הזכויות של הצרכנים מול בעלי העסקים ונותני השירות. המחוקק קבע שורה של כללים מחייבים, אשר נועדו להגן על הזכויות של האזרח הקטן.

חברת תקשורת גדולה מציעה לכם בטלפון דיל זול ומשתלם במיוחד עבור "טריפל" – טלוויזיה, אינטרנט וסלולר. אבל מה הן האותיות הקטנות? היכן נמצא ה"קאצ'" שעלול לעלות לכם ביוקר אחרי שתתנו את פרטי האשראי שלכם בטלפון?

האם ידעתם, למשל, שחברת התקשורת חייבת לשלוח לכם בכתב את סיכום העסקה, לפרטי פרטים? היא גם חייבת לציין במסמך סיכום העסקה את הדרך שבה אתם יכולים לבטל את העסקה, כמו גם את הכסף המדויק שיהיה עליכם לשלם במקרה של ביטול.

ומה קורה אם החברה לא שלחה לכם מסמך כזה? מהן בדיוק הזכויות שלכם?

כולנו מכירים את כוחם של הגופים הגדולים, שלא אחת מנצלים את חוסר האונים של האזרח הקטן, כדי לסבך אותו בעסקאות מפוקפקות, בלשון המעטה. בדיוק לשם כך נחקק חוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981, אשר בשורה ארוכה של סעיפים מגדיר לפרטי פרטים את הזכויות שלך כצרכן. בין השאר החוק קובע כי במקרים מסוימים הצרכן זכאי לפיצוי בסך של עד 10,000 ₪ גם אם הצרכן לא הוכיח כי נגרם לו נזק ממשי.

אם נתקלת בבעיות מול חברה נותנת שירות, כדאי לך לפנות לעורך דין המתמחה בדיני צרכנות. עורך הדין המתמחה בדיני צרכנות יוכל לתת לך מענה מדויק ויעיל, ולהסביר לך מהן הזכויות שלך כצרכן ומהן האפשרויות המעשיות העומדות בפניך